Ми допоможемо Вам у:

Законопроект про скасування трудових книжок: питання доцільності обліку професійної діяльності в електронній формі

У Росії питання про скасування трудових книжок є актуальним з 2012 року, у нас же воно виникло лише в 2015 році. Результатом урядових роздумів про необхідність усунення цього, на думку, деяких атавізму, став законопроект № 3507. Мета НПА - внесення змін в окремі правові акти щодо спрощення кадрової політики.

Експерти вважають, що здійснення переходу документообігу в цифрову форму є безальтернативним і неминучим процесом. До слова сказати, цей інформаційний носій в ряді європейських країн замінений аналоговим документом - трудовою карткою, а у всіх інших країнах світу прийом на роботу давно вже здійснюється виключно за контрактом.

Ключові аспекти запропонованого акта

За новими правилами, влаштовуючись на роботу, людина буде звільнена від обов'язку пред'явлення трудової книжки майбутньому роботодавцю.

Альтернативою буде документ з інформацією (імовірно в вигляді резюме довільної форми), що відповідає на питання про те, які у претендента є спеціальні знання, професійний досвід, навички роботи. Також новий закон рекомендує (не зобов'язує) претенденту на посаду подавати і інші документи, що характеризують його трудове минуле. При цьому планується покласти на працівника відповідальність за правдивість відомостей, а роботодавцю надати право перевіряти достовірність інформації.

Облік професійної діяльності кожного працівника планується здійснювати в електронному форматі відповідно до порядку, який розробить КМУ.

Частина інформації про трудову діяльність буде обов'язково фіксуватися в Реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування, а частина буде відображатися тільки у відповідних наказах наймача.

Законопроект передбачає внесення змін в усі законодавчі акти і підзаконні НПА, які повністю або частково регламентують нині рух трудових книжок.

Наприклад, процедура ануляції трудових відносин буде завершуватися видачею копії наказу про звільнення на руки працівнику, а не трудової книжки, як зараз.

Обчислення Пенсійним фондом страхового стажу українців буде проводитися на базі відомостей, що містяться в системі персоніфікованого обліку.

Це означає, що на кожну людину буде заведена персональна картка, в якій буде відображатися вся необхідна для обліку інформація, в тому числі і періоди роботи, що дають право на отримання пільг та привілеїв.

При цьому на етапі впровадження нововведення будуть діяти також старі механізми, тобто, обчислення буде реалізуватися на підставі даних з Державного реєстру загальнообов'язкового страхування.

Вступ закону в силу заплановано на 01.06.2016, а до цього моменту трудова книжка є основним документом, що підтверджує трудову діяльність.

Уже сьогодні опозиційні сили влада запропонували ряд доповнень до закону, які націлені на оптимізацію впровадження нововведення і сприяють максимально безболісного переходу до нового способу адміністрування документообігу в сфері трудової діяльності.

Юристи компанії «Спікер» настійно рекомендують всім громадянам, які бажають убезпечити свою старість, дуже уважно поставитися до оформлення документів, що регламентують трудову діяльність! У разі ж виникнення питань, не замислюючись звертатися за юридичною консультацією!

05.01.2016