Ми допоможемо Вам у:

Новинна аналітика: огляд оновленого Порядку оскарження повідомлень і рішень фіскальних служб

Аналізуємо Наказ Мінфіну № 916 від 21.10.2015

Затверджений Порядок оформлення і надання скарг платників податків, які вважають неправомірними податкові повідомлення, рішення, а також дії контролюючих органів, чимось новим не став.

В рамках публікації відповімо на питання, яким чином тепер здійснюється оскарження рішення податкової і як відповідно до закону на них повинна реагувати контролююча гілка владної структури.

Оглядова характеристика документа

На що має право платник податків?

Особа, скарга якої розглядається за встановленим Порядком процедури, має право:

  • Брати участь в розгляді матеріалів особисто або через представника, попередньо заявивши про такий намір при подачі скарги.
  • Висловлювати свою думку стосовно питань, що виникають і представляти документи, роз'яснення, аргументи, розрахунки для обґрунтування домагань.
  • Отримувати відомості про хід розгляду заяви та в будь-який момент до оформлення висновку за скаргою відмовитися від претензій повністю або частково, оформивши цей крок письмово.
  • Оскаржити рішення вищестоящої податкової служби в судовому порядку.

Що входить в компетенцію контролюючих органів?

Уповноважені посадові особи, дотримуючись встановленого законом порядок, зобов'язані:

  • Прийняти скаргу платника податків і розглянути її в установлений строк або ж відмовити в її розгляді при наявності правових підстав.
  • Завершити вирішення питання одним з передбачених регулятором варіантів - повністю або частково задовольнити вимоги заявника, залишити оскаржуване рішення без змін, збільшити або зменшити суму грошового зобов'язання.
  • Оформити мотивовану резолюцію на фірмовому бланку і вислати заявнику протягом 20 днів (термін може продовжуватися при необхідності), так як якщо цього не відбувається, претензії платника податків вважаються задоволеними.

Які обмеження встановлює документ?

У Порядку сказано, що претензії громадян не розглядаються:

1. При оскарженні постанов, які прийняті у справах про адміністративні правопорушення.

2. Стосовно тих рішень (дій, бездіяльності) працівників інспектуючих структур, регламентація яких здійснюється іншими НПА.

Зокрема, в адміністративному порядку не здійснюється:

  1. Оскарження грошових зобов'язань, самостійно визначених платником податків.
  2. Захист прав в суді, якщо таким шляхом рішення контролюючих органів вже оскаржені.

Важливо: «Рішення і дії контролюючих суб'єктів оскаржуються окремо».

Що сказано в документі про терміни і правила адміністративного оскарження?

Порядок передбачає письмову форму скарги, яка може бути представлена ​​на розгляд протягом 10 календарних днів після отримання повідомлення контролюючого органу платником.

Подається вона в уповноважену вищу інстанцію державної влади та повинна бути належним чином оформлена, тобто, містити всі викладені Порядком відомості.

Правова оцінка аспектів і аналіз ефективності регулятора

За великим рахунком процедура оскарження рішень податкових органів кардинально не змінилася! Дії і висновки фіскальних служб оскаржуються до вищестоящих органів, які в більшості випадків будуть на боці «своїх».

При цьому є шанс в результаті оскарження отримати збільшений розмір грошового зобов'язання. Порядок передбачає право контролюючих органів зменшувати або збільшувати фінансову санкцію на цьому етапі розгляду претензій.

Надалі платник податків, звичайно, може скористатися судовим способом врегулювання питання. У разі, якщо у нього вистачить грошей для сплати немаленького держмита і вільного часу для збору потрібних документів і захисту порушених прав в суді.

Будь-який розсудливий суб'єкт господарювання, зваживши свої шанси на успіх, звичайно ж, вважатиме за краще сплатити штрафну санкцію, ніж в перспективі витратити час, фінанси і нерви, а в результаті отримати ще більший «бонус». На це держава і розраховує!

Існує альтернативний спосіб врегулювання цієї проблеми - звернення до юристів компанії «Спікер». Тут Вам гарантовано допоможуть правильно вирішити це питання! Консультуйтеся, довіряйте адміністративне оскарження і захист прав в суді кваліфікованим фахівцям, домагайтеся об'єктивної істини правовими методами!

12.01.2016